بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی فارسی

این وبلاگ برای معرفی بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی ساخته شده است

بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی فارسی

این وبلاگ برای معرفی بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی ساخته شده است

تمامی مطالب مفید برنامه نویسی که پیدا میکنم میزارم اینجا

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم سه ویرایشگر کد ، که توسعه دهندگان از انها استفاده میکنند را مورد بررسی قرار دهیم .

من طی سالهای گذشته از محیط های توسعه برای وب استفاده کرده ام با زبان های مختلفی مثل php ، python ، جاوااسکریپت و  فریمورک های مختلف کار کردم  ولی در طی این سالها که من بطور مداوم از محیط هایی مثل sublime ، vscode ، phpstorme  و atom بهره میگرفتم متوجه قدرت atom نسبت به همه ی دیگر موارد شدم که اینجا دلایلش را خواهم نوشت .

 

ابزاری برای توسعه ی remote ftp  : 

 

مشکل اولی که من با محیط vscode مایکروسافت داشتم نبود ابزار یا پکیج خوب برای کارهای remote ftp بود ، شما فرض کنید توسعه ی یک وب سایت را در کامپیوترتان انجام دهید و بخواهید تمام تغییرات بصورت آنی ( هنگام ذخیره کردن فایل ) در سرور sync شود و به در همان لحظه سمت سرور اعمال شوند . 

شما برای این کار نیاز به یک ابزار ftp دارید تا ارتباط شما را بصورت منظم با سرور برقرار کند . با وجود چند پکیج در این زمینه برای vscode هنوز یک ابزار خوبی برای کارهای ریموت وجود ندارد و عملا در این زمینه شما به مشکل میخورید ولی این مشکل در محیط atom با پکیج remote-ftp کاملا حل شده است .

پکیج remote-ftp محیط atom این اجازه را به شما می دهد که به اکانت ftp خود وصل شوید و فایل ها را کاملا به کامپیوتر شخصی دانلود کنید و همچنین عمل اپلود را انجام دهید و همچنین یکی دیگر از مزایای این پکیج این است که شما میتوانید یک پوشه ی بک آپ در کامپیوتر شخصیتان داشته باشید که تمام تغییرات روی فایل های سرور برای شما ذخیره سازی میشود بدون انکه چیز اضافه ای اپلود و دانلود شود . 

پس در این یک مورد مطمئنا atom بر vscode پیروز است 

 

استفاده از منابع کامپیوتر : 

 

مشکل بعدی که شخصا با vscode مشکل داشتم استفاده ی زیاد از منابع کامپیوتر بود که این مشکل را باقی محیط ها بجز atom نیز دارند . وقتی شما حدودا پنج فایل متنی شامل کدهای php که حدود پنجاه خط کد درون آنها هست را باز کنید ، محیط vscode در حدود ۱۵۰۰ کیلوبایت از رم شما را اشغال میکند در حالیکه همین مقدار برای atom عددی در حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوبایت است . 

شاید در دید اول این مشکل بزرگی محسوب نشود ولی برای من که کامپیوتری با رم ۸ گیگ دارم و باقی قسمت های رم من با برنامه های در حال اجرا اشغال شده است واقعا ۱۵۰۰ کیلوبایت رم برای یک محیط توسعه ی ساده زیاد است در حالیکه همان کار ها و همان امکانات در محیط atom با رم ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوبایت برای شما فراهم است . 

دیگر محیط های توسعه مثل sublime هم از این قاعده مستثنی نیستند و مقدار مصرف رم sublime نیز حدود ۱۵۰۰ کیلوبایت است و این عدد برای محیط phpstorm به دلیل سنگینی محیط مطمئنا عدد بالایی خواهد بود . 

 

پشتیبانی از زبان فارسی : 

 

در محیط sublime هیچ پشتیبانی برای زبان فارسی وجود ندارد و اگر شما عبارتهایی را فارسی تایپ کنید بصورت برعکس و جدا جدا قرار میگیرد و عملا نوشتن یک عبارت فارسی در توسعه ی وب با sublime ممکن نیست . البته یک پکیج برای پشتیبانی از زبان عربی برای sublime ساخته شده است و میتوانید برای کپی و پیست کردن عبارت های فارسی به sublime استفاده کنید ولی باز هم پشتیبانی خوبی از فارسی ندارد . 

محیط atom مشکلی با زبان فارسی ندارد و در بین عبارت های انگلیسی میتوانید عبارت های فارسی هم بکار بگیرید 

 

دیگر محیط های توسعه مثل phpstorm هم ظاهرا مشکلی با زبان فارسی ندارند . 

 

رایگان و غیر رایگان بود محیط های توسعه :

 

atom و vscode کاملا رایگان هستند . ولی محیط های phpstorm و sublime غیررایگان هستند و برای استفاده از آنها باید این محیط ها را خریداری کنید . 

مطمئنا برای یک برنامه نویس ایرانی مشکل است که یک نرم افزار بین المللی را خرید کند و در اکثر مواقع مجبور است انها را کرک کند . 

به نظر شما استفاده از یک محیط که کاملا رایگان است بهتر است یا یک محیط که بعدا کرک شده و غیرقانونی است ؟ ممکن است همین کرک باعث شود کل پروژه ی شما از بین برود ! 

atom توسط گیتهاب گسترش داده شده است که از ابتدا بر مبنای اصول منبع باز و رایگان کار کرده است ولی vscode توسط مایکروسافت که یک شرکت تجاری بود ساخته شده است 

به نظر میرسد سیاست های atom برای رایگان بودن بهتر از vscode خواهد بود . 

 

 

 

 


مطالب زیر ممکن است برای شما مفید باشد

 تگ های header را در سئو سایت دست کم نگیرید رادیو صفر و یک - پادکست شماره ی 9 ام - اینترنت بی اینترنت رادیو صفر و یک - پادکست شماره ی 3 ام - شرکت جت برینز و محصولاتش برای برنامه نویسان رادیو صفر و یک - پادکست شماره ی 5 ام - دیپ فیک چیست ؟‌ آخرین مرز میان حقیقت و دروغ رادیو صفر و یک - پادکست شماره ی 1 ام - معرفی رادیو صفر و یک و زندگینامه ی گوینده

محصولات برگزیده مناسب شما

 کارگاه آموزشی نحوه ی آپدیت ورژن فریمورک laravel کارگاه آموزش کار با API های اینستاگرامی دوره ی آموزش ساخت اپ گالری تصاویر آنلاین با کاتلین کارگاه آموزشی کار با Grunt js

پایان 👍

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی