بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی فارسی

این وبلاگ برای معرفی بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی ساخته شده است

بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی فارسی

این وبلاگ برای معرفی بهترین منابع آموزشی برنامه نویسی ساخته شده است

تمامی مطالب مفید برنامه نویسی که پیدا میکنم میزارم اینجا

بایگانی
  • ۰
  • ۰

لینوکس اوبونتو چیست ؟  لینوکس ubuntu چیست ؟ آموزش لینوکس ubuntu ؟ آموزش لینوکس

 

لینوکس ubuntu چیست ؟ 

 

ubuntu محبوب ترین توزیع سیستم عامل لینوکس در جهان است . ممکن است ubuntu بهترین توزیع باشد یا نباشد ولی در حال حاضر محبوبترین است . 

این توزیع از لینوکس یا بعبارتی دیگر برند " ubuntu " توسط شرکت Canonical  جهت استفاده خانگی ، استفاده روی سرور یا برای کاربردهای دیگر توسعه داده شده است .

همچنین ubuntu محبوب ترین سیستم عامل برای کلاد ( cloud ) میباشد .

شرکت گوگل محیط توسعه ی خود برای سیستم عامل اندروید را در محیط ubuntu آماده کرده است و بسیاری از جاهای دیگر ubuntu محبوب است ، به طوری که وقتی بسیاری از افراد به لینوکس فکر میکنند به احتمال زیاد ، به ubuntu فکر میکنند . 

لینوکس چیست ؟ linux چیست ؟ آموزش لینوکس ، آموزش Linux

پس لینوکس در چیست ؟ 

 

اگر چه در سرتاسر اینترنت مطالبی در مورد لینوکس موجود است ، اما بسیاری از اافراد هنوز نمیدانند لینوکس واقعا چیست . 

اگر بخواهیم بصورت حرفه ای تعریف کنیم ، لینوکس یک هسته است ، هسته ای برای سیستم عامل کامپیوتر ها .

این هسته ی لینوکس گسترده تر از چیزی است که مردم بعنوان هسته ی سیستم عامل اندروید تصور میکنند . 

وقتی از سیستم عامل لینوکس صحبت میکنیم ، در حقیقت منظور مخلوطی از هسته ی لینوکس به همراه برخی از ابزارهای اوپن سورس میباشد که بیشتر مربوط به پروژه گنو هستند و به آنها گنو/لینوکس گفته میشود . 

برای بیان ساده تر ، گنو/لینوکس ( که به اشتباه لینوکس گفته میشود ) یک سیستم عامل اوپن سورس است که بر روی هسته ی لینوکس ساخته شده است و شاخته ای از سیستم عامل یونیکس میباشد ، گنو/لینوکس پسرعموی دو سیستم عامل BSD و macOS میباشد .

هر چند برنامه های ساخته شده برای این سیستم ها  بصورت مستقیم در لینوکس کار نمیکند ولی معمولا برای لینوکس قابل پورت شدن است . 

خلاصه اینکه سیستم عامل های اساسی مشابه هم هستند و تغییر سیستم عامل از لینوکس به مک یا برعکس سخت نخواهد بود . 

آموزش لینوکس ، آموزش Linux ، دبیان چیست ؟

  ubuntu چطور شروع به کار کرد ؟ 

 

لینوکس ubuntu از ابتدا به این اندازه محبوب نبوده است ، در حقیقت ubuntu هنوز یک توزیع جوان است . با توجه به آنچه گفته شد ، محبوبیت و ارتقای ubuntu همزمان با محبوبیت لینوکس اتفاق میوفتد . 

ریشه ی توزیع ubuntu ، توزیع دیگر لینوکس به نام دبیان است . دبیان نیز یکی از قدیمی ترین و محبوبترین توزیع های لینوکسی میباشد و پیشرفت های زیادی را به وجود آورده است که کاربران مدرن لینوکس روز به روز بر آن تکیه می کنند .

Mark Shuttlesworth یک کارآفرین در آفریقای جنوبی که طرفدار دبیان بود و زمانی که شرکت خود را تاسیس میکرد با آن کار میکرد .

آقای Shuttlesworth  تصمیم گرفت یک توزیع جدیدی برای لینوکس بسازد و نام آن را ubuntu گذاشت . 

نصب و راه اندازی دبیان در سال ۲۰۰۴ بسیار سخت بود و یکی از اهداف اولیه ubuntu رفع کردن این مشکل بود به عبارتی دیگر هدف اصلی ubuntu این بود که عموم مردم به سادگی از یک توزیع بتوانند استفاده کنند . 

سیستم های دسکتاپ در انحصار مایکروسافت بود و ubuntu میخواست آنرا تغییر دهد . 

 نسخه های ابتدایی توزیع ubuntu بر ابزارهای رابط کاربری تمرکز بیشتری داشت همانند نصب کننده ی گرافیکی که باعث جذب کاربران زیادی به سمت این توزیع شد . 

ubuntu کامپیوتر شما را برای خود شما تنظیم میکند که قبلتر در دنیا لینوکس همچین چیزی وجود نداشت . 

ubuntu یک دسکتاپ کاملا آماده ، ساده و قابل استفاده برای کاربران عادی را فراهم میکند .

ubuntu نقاط ضعف لینوکس را رفع کرد مثل ساخت برنامه های جانبی ، درایورها ، دسترسی راحت و ... .

بطور واضح ، تلاش برای در دسترس قراردادن لینوکس برای همه ، با ubuntu محقق شد چون ubuntu به زودی در قلب کاربران جدید لینوکس و همچنین کاربران قدیمی جای باز کرد . 

آموزش لینوکس ، آموزش Linux ، کاربرد لینوکس ، کاربرد linux

با ubuntu چه کارها میشود انجام داد ؟ 

 

شاید قبلا از این موضوع اطلاع نداشتید ولی شما با توزیع ubuntu لینوکس ، هر کاری را که بخواهید میتوانید انجام دهید . 

ubuntu یک توزیع لینوکسی قدرتمند و همه کاره است . بصورت تئوری شما میتوانید ubuntu را روی هر دستگاهی نصب و اجرا کنید و به عبارتی دیگر ubuntu روی کامپیوتر خانگی ، لپتاپ و گوشی های هوشمند قابل نصب است . 

شما میتوانید ubuntu را روی سرور نصب کنید و وب سایت خود را میزبانی کنید ، شما میتوانید در یک دستگاه متصل به شبکه جهت تهیه نسخه ی پشتیبان از  فایل های خود استفاده کنید . 

شما میتوانید ubuntu را روی Raspberry Pi نصب کنید تا در دستگاه های اینترنت چیزها بتوانید استفاده کنید . سرانجام ، میتوانید به روتر سفارشی خود متصل کنید که با ubuntu اجرا میشود . 

اگر احساس میکنید واقعا خلاق هستید سعی کنید ubuntu را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید ، راه های زیادی برای این کار وجود دارد که اگر جستجو کنید پیدا خواهید کرد . 

اگر این مطلب را میخوانید به احتمال زیادی دوست دارید ubuntu را روی کامپیوتر خانگی یا لپتاپ خود نصب کنید و نگران این هستید که آیا برنامه های ویندوزی یا مک شما پیدا میشود یا نه ؟

مثل تمام سیستم عامل های دسکتاپ ، توسعه دهندگان برنامه های ubuntu نیز دست به کار شده اند و تقریبا برای هر برنامه ای در ویندوز یا مک جایگزینی در ubuntu وجود دارد که اکثرا رایگان هستند پس جای نگرانی نیست . 

اکثر درایورهای سیستم شما اعم از گرافیک و کارت صدا و ... برای ubuntu موجود است و البته برای اطمینان بیشتر نام درایور خود را برای ubuntu در اینترنت سرچ کنید و سپس اقدام به نصب لینوکس ubuntu بکنید . 

آموزش لینوکس ، آموزش linux ، آینده ی لینوکس ، آینده ی اوبونتو ، آینده ی ubuntu

آینده ی ubuntu چطور است ؟ 

 

سخت است بگوئیم چه بر سر ubuntu خواهد آمد اما ubuntu همچنان بعنوان یک بازیگر اصلی در تکنولوژی های جهان نقش بازی میکند . 

ubuntu همیشه در زمینه ی رایانش ابری مورد علاقه است و همچنان به پیشرفت خود ادامه میدهد . همچنین ubuntu در زمینه ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مطرح است . 

ubuntu یک نسخه ی خاص برای اینترنت چیزها دارد ، Ubuntu Core نام دارد همچنان در این زمینه در حال پیشرفت است . 

از آنجایی که شرکت IBM ، توزیع Red Hat لینوکس ، را به تصرف خود درآورد ، شرکت Canonical  که توسعه دهنده ی ubuntu است بزرگترین شرکت مستقل لینوکسی است . 

 بسته به  سیاست های شرکت IBM برای Red Hat، کاربران سابق Red Hat و CentOS می توانند به ubuntu سوئیچ کنند .

ubuntu به عنوان بزرگترین بازیکن در دسکتاپ و دنیای کسب و کار است و به احتمال زیاد خواهد بود . 

هر آنچه که به سر ubuntu در آینده خواهد آمد ، کاملا روشن است . همه نشانه ها به رشد مداوم کانونیکال و ubuntu در دنیای کسب و کار و بهبود قابلیت استفاده و سازگاری کاربران خانگی ubuntu اشاره دارد.

 

دوره ی آموزش فارسی لینوکس اوبونتو - آموزش لینوکس - دوره ی آموزش فارسی لینوکس - دوره ی آموزش اوبونتو آموزش نصب لینوکس اوبونتو 

 

. اتمام . 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی